top of page

Hoe maak je prachtige foto’s van uw stad || How to Take Beautiful Photos of Your City

ViewBug communitylid empty_quarter houdt van fotograferen architectuur en interieurs.

Zijn beelden zijn een grote inspiratie voor degenen die stadsgezichten willen fotograferen en de schoonheid van de architectonische hoogtepunten in steden willen vastleggen.

Wat inspireerde je om fotograaf te worden? Ik heb niet echt een wild verhaal over hoe ik werd getrokken in de fotografie.

Ik denk dat ik op zoek was naar een hobby en wilde gewoon in staat zijn om majestueuze landschappen en architectuur vast te leggen, vooral met veel licht.

Het zien van epische foto’s in tijdschriften als National Geographic speelde daar waarschijnlijk onbewust een rol in.

Wat was je eerste camera en waar schiet je vandaag mee? Mijn eerste camera was een Nikon D60 .

Ik had mijn camera tas gestolen die gaf me een kans om een ander formaat te proberen.

Ik ben toen overgestapt naar een Sony A7R voor zijn kleinere formaat dat ik nog steeds gebruik op deze dag.

Voor een compacte pocket camera gebruik ik een Sony RX100.

Als iemand naar je foto’s kijkt, wat wil je dan dat ze er vanafhalen? Afgezien van de voor de hand liggende – portretteren van een geweldige scène – het enige wat ik probeer te communiceren is de inspanning en het verhaal achter de foto, en dat is niet gemakkelijk over te brengen.

Bijvoorbeeld, in de foto hieronder, werd ik wakker op een ongelooflijk vroeg uur, om te rijden tot 2 uur op de koudste ochtend van het jaar (-30 °C), allemaal voor de hoop van het vastleggen van de ijsmist die over de Niagara valt bij zonsopgang.

Het was zo koud dat mijn vingers waren frostnip toch was ik vastbesloten was om buiten te blijven en de foto vast te leggen.

Vervolgens ben ik een half uur binnenshuis gebleven vol van pijn als mijn vingers ontdooiden.

Gelukkig waren de omstandigheden fantastisch en de foto bleek precies zoals ik hoopte dat het zou zijn, en dat is waarom ik de titel van de foto “Frostbite” heb genoemd.

Ik weet niet of kijkers dat allemaal kunnen verzamelen door naar de foto te kijken, maar op zijn minst kun je zien dat het die ochtend echt verdomd koud was.

Als ik naar het werk van andere fotografen kijk, probeer ik me een verhaal erachter voor te stellen of te visualiseren, wat de fotograaf moest doen om die foto vast te leggen.

Hoe lang men moest wandelen, rijden, kamperen, lopen, of hoe rustig of chaotisch de scène was, of op zijn minst, hoe lang men moest wachten om dat ene moment vast te leggen.

Wat vind je zo leuk aan fotografie? Mijn favoriete deel is de uitdaging van de jacht.

Landschappen in het bijzonder hebben veel elementen uit de controle van de fotograaf, het vereist preëmptieve planning, geduld, timing, en in sommige gevallen geluk.

Het is een bevredigend gevoel het vastleggen van een geweldige foto die ik heb gevisualiseerd.

Het is een beetje als of je een bewegend doelwit neerschiet.

Wat heeft fotografie voor u gedaan? Het heeft me zeker het huis uit gekregen.

Het heeft me gedwongen om naar nieuwe plaatsen te reizen en te verkennen voor nieuwe foto’s en hoeken, soms tot het uiterste omwille van een foto.

Ik ben naar een flink aantal fotogenieke steden en natuurlijke wonderen geweest, waarvan ik denk dat het niet mogelijk zou zijn geweest als fotografie niet de motivatie was achter het grootste deel van dit alles. Probeer je conceptueel te zijn of laat je het gevoel achter een foto liever zien? Als het gaat om landschapsfotografie, een foto is echt een vastleggen van de werkelijkheid.

Het is moeilijk om conceptueel, maar niet onmogelijk, lange belichtingen zijn een geweldig voorbeeld van.

Uitgetrokken wolken en lichtpaden kunnen een heel andere sfeer geven dan een bevroren beeld in de tijd.

Anders probeer ik een gevoel van grootsheid en pracht over te brengen; de wonderen van Moeder Natuur, de energie (of het ontbreken daarvan) binnen een metropool, of het detail, schoonheid en denkproces achter een architectonisch element.

Hoe beschrijf je je stijl? Ik zou mijn stijl omschrijven als “technisch”.

Fotografie is een balans tussen wetenschap en kunst, en ik vind mezelf leunend naar de technische kant van het.

Ik focus me graag op lijnen, symmetrieën en het spel tussen geometrische vormen. Misschien komt het voort uit mijn achtergrond in architectuur en bouw.

Ik streef er altijd naar om een technisch perfect beeld (compositie, belichting, timing en rechte lijnen) te bereiken terwijl ik op zoek ben naar een creatieve invalshoek.

Architect Mies van der Rohe had een gezegde “God zit in de details”, en ik heb het gevoel dat ik dat van ganser harte toe te passen op fotografie.

De “details” naar mijn mening is wat scheidt een middelmatige landschap / architectonische foto van een grote.

Ik bedoel niet dat in de zin van scherpte of megapixels, in plaats daarvan wat een fotograaf besluit op te nemen in het frame, of niet.

Als je moest een lens die men zou zijn en waarom kiezen? Ik zou kiezen voor een standaard lens als een 24-70 voor zijn veelzijdigheid. Anderen in het genre zou kiezen voor een ultra-breed, maar de realiteit is dat, tenzij je in een stad met torens om je heen, of in een majestueuze plaats als de Grand Canyon of Niagara valt met grote muren, ultra-wides zijn anders niet erg nuttig voor gevallen die u nodig hebt om in te zoomen, wat vaker gebeurt wel dan niet.

Ultrawide lenzen hebben zeker hun plaats in het genre, maar als ik moest kiezen voor slechts een lens, de 24-70 zou het zijn. Ik zou prima met f / 4, als diafragma is niet al te belangrijk voor landschapsfotografie.

Wat zijn uw 3 tips voor anderen die landschapsfotografen willen worden? 1. Blijf schieten, oefening baart kunst. Het is een oud gezegde, maar het geldt echt hier. 2. Timing is absoluut alles in landschapsfotografie. Heb een visie, en controleer de voorspelling. Frame de foto, en tijd dienovereenkomstig voor goed licht, en wacht. Als je bijvoorbeeld de sterren wilt neerschieten, ga dan niet als het bewolkt is en ga niet als er een volle maan is. 3. Als u al een capabele camera hebt, geld uitgeven aan reizen in plaats van meer versnelling, zou het meer doen voor uw fotografie dan een verbeterde camera body of lens. Niet te vergeten de ervaring van reizen en ervaren sommige nieuwe plekken.

Heb je negatieve feedback ontvangen van je werk? Wat heb je eraan gedaan? Ik ben kleurenblind (rood-groen tekort), en dus ik ben niet in staat om correct aan te passen voor kleur.

Ik heb vooral moeite met paars en bruin. Toen ik voor het eerst begon, merkte ik dat ik oververzadigde kleuren in een poging om mijn foto’s levendig en pop (voor mij).

Hoewel de opmerkingen waren niet zo verschrikkelijk, feedback was in de trant van “OMG! Zo kleurrijk!

Er is geen manier de zonsondergang was dat kleurrijk!” Sommigen vonden het niet erg de sterke kleuren als het leek op een surrealistisch schilderij, maar dat is niet wat ik voor ging.

Ik wilde de werkelijkheid fotografie, en na verloop van tijd, ik afgezwakt tot het punt dat ik niet meer zou knoeien met kleurverzadiging .

Waar heb je foto’s leren maken? Ik was autodidact en geleerd door trial and error.

Ik woon in een stad waar, gelukkig, er veel plekken zijn om de skyline te schieten.

Ik bleef schieten dezelfde hoeken over en voorbij, experimenteren met verschillende instellingen, weer, licht van de dag, en eigenlijk net ontdekt wat werkt, en wat niet.

Zodra ik een proces bedacht, was ik in staat om overdracht van deze vaardigheden naar nieuwe plekken mee te nemen als ik reis.

Het is een voortdurende ervaring en ik ben nog steeds kleine trucjes aan het leren langs de weg.

Raw vs jpg en waarom? RAW bar geen. U bent in staat om veel details te extraheren in de foto met RAW, die later gemakkelijker wordt gemanipuleerd in de nabewerking voor betere resultaten. Nabewerking is de helft van het werk in de fotografie deze dagen.

Wat heb je in je cameratas? Als ik een schot in gedachten, draag ik mijn Sony A7R, 24-70, 14mm Samyang, een assortiment van filters, en een statief van een soort – ofwel een tafel-top, een gorillapod, of een full-sized statief. Anders is mijn compacte RX100 mijn dagelijkse carry.

Als je zou kunnen hebben de gave van een grote fotograaf welke zou het dan zijn en waarom? Een van mijn favoriete fotografen is Brian Day.

Hij heeft een fantastische mogelijkheid om de stemmingen van stadsgezichten vast te leggen, vooral van zijn geboortestad Detroit – en niet in de stereotiepe “verlaten” en “verval” mode.

In plaats daarvan belicht hij het huidige leven en de strijd van Detroit, in tegenstelling tot zich te concentreren op het verleden.

De consistentie in zijn imago en sterke verhaal is echt inspirerend. Hoewel ik graag denk dat mijn foto’s consistent zijn, geloof ik dat ik het verhaal sterk kan verbeteren.

Wat is de meest voorkomende fout die je mensen ziet maken bij het fotograferen deze dagen? De wens om de grootste en baddest camera te hebben, samen met de grootste en baddest lens om geweldige foto’s te nemen, in principe Gear Acquisition Syndrome (GAS).

Het lijkt erop dat veel shooters, vooral nieuwe fotografen, hunkeren naar de beste en nieuwste camera / lens die ze zich kunnen veroorloven als dat is de enige manier om hun fotografie te verbeteren.

Hoewel ik zal toegeven dat hogere laag camera’s hun voordelen hebben, bijvoorbeeld ze zijn gemakkelijker te hanteren en te gebruiken, ze zijn zeker niet het einde allemaal en zijn allemaal aan het vastleggen van geweldige foto’s.

Wat is uw droom locatie om te schieten? Niet per se een “locatie”, maar ik wil het noorderlicht op een dag in al zijn glorie schieten. Een nette locatie zou de fjorden van Noorwegen.

Hoe bepaal je waar je een foto wilt maken? Als de gelegenheid komt om te controleren of een plaats, zou ik scope de plaats uit voor potentiële foto’s. Als het gemakkelijk toegankelijk is, rijd ik rond, anders gebruik ik google earth omdat het een geweldige manier is om scènes te visualiseren.

Ik blader door het net en tijdschriften voor potentiële ideeën, en zodra ik een reeks foto’s die ik hoop vast te leggen, ik plan ze om te profiteren van een bepaald licht, weer, of in sommige toeristische-gevoelige gebieden – drukte.

Als ik reis, heb ik soms de hulp nodig van lokale foto’s om me de primeur te geven over geweldige vantages. Sommige van mijn betere foto’s werden vastgelegd bij het fotograferen met een lokale fotograaf, zoals hieronder.

Wat is de toekomst voor jou? Geplande avonturen met je camera? Ik heb onlangs een interesse in bergbeklimmen, ik heb een paar reizen gepland volgend jaar en ik zal er zeker van zijn om mijn camera mee te nemen.

Ik ben van plan om de vulkanen van Mexico te beklimmen volgende.

Wat is je doel met je fotografie? Fotografie is slechts een persoonlijke hobby en mijn enige creatieve uitlaatklep, maar ik hoop dat mijn kijkers een aantal van de plaatsen die de wereld te bieden heeft bewonderen, en anderen inspireren om de wereld voor zichzelf te gaan verkennen.

Een uitzicht op de stad zoals je nog nooit eerder hebt gezien

Hartelijk dank aan alle fotografen die hebben deelgenomen aan de City Views Photo Contest in samenwerking met Macphun, het delen van hun beste stadsgezicht foto’s met kansen om Macphun Creative Kit en nog veel meer te winnen!

Een speciale dank aan de fotografen die ons hebben geholpen voor het vinden van de volgende finalisten en enkele van de meest populaire foto’s door te stemmen voor hun favoriete foto’s.

Blijf op de hoogte voor de winnaars aankondiging en meer inspirerende foto wedstrijden binnenkort!

“Good Morning, Hong Kong” door peterstew

“Venice Sunset” door Merakiphotographer

“SurfersParadise” door mattzpixz

“Bharat Mistry-Manhattan Across the East River” door Q-Vision

“New York City” door valshvetsov

“View From Here” door ChristineCHess

“blue monday” door johnphillips

“Dubai Fog” door RustamAzmi

“Welkom in de hemel” door astraus

“Manhattan Nights” door emxsee

“Capitol Christmas” door Tonybrooks

“Empire State Bldg, NYC” door mariiita66

“Seattle Sunset” door DerekKind

“De Koppelpoort in Amersfoort” door DennisartPhotography

“super maan boven Austin ” door kelleyhurwitzahr

“Toronto Skyline” door UrbanPhotographyMTL

“Cloud Gate” door ewelina79

“Into The Apple’s Core ” door KJEarl

“Valencia – Stad van Kunsten en Wetenschappen – Spanje” door CedricMayence (CedricMayence)

“Speicherstadt” van Elchin_Jabbarov

“BrooklynBlueHour” door richmoore

“Lower Manhattan” door philipslotte

“Light Arteries in the Blue Hour” door RiccardoMantero

“Skyline Under: After Dark” door MikeCeglady

“Building for sale” door Joerg

“Waikiki Night” door ChristopherLH

“Magic Hour of Hong Kong” door lekahuie

“QVB” door ahmedwehbe

“Torre de los Ingleses” door davidvaldez (Davidvaldez)

“Singapore Downtown” door JohnGregory

“Stadsplein” door hunterhappaerts

“Baltimore Harbor” door BruceSaunders

“Mobile Skyline w Tug” door sjholbert

“NYC Buildings” door Waynerd

“Toronto Skyline” door winmagsino

“Colors on Lyon” door FredericMONIN

“San Francisco” door Forrest_Brown

“Into the city” door awu88

“Chicago Bean” door coltonelliott

“Golden Gate Bridge” door BlueRidgeImagery

“The Shambles 2” van phillg

“Singapore Marina” door bitterer

“San Francisco” door marc-photographie

“Hamburg Speicherstadt” door NielsFahrenkrogPhoto

“Brooklyn Lights” door 1WolfPhotography

“The Singapore Flyer Skyline” van GkCM

“Honfleur,blauw uur” door aidagri aidagri

“122 sec Manarola” door claudiorussa

“Petronas Towers” door iriswaanders

“Sky over George Washington Bridge” door ImagesbyStina

“Reflections of Melbourne” door JRosewarne

“Melbourne ” door Ozscapes

“The Rooftops of Waverley Station” door geminatrix

“Hong Kong from Victoria Peak” door davidyack

“Atlanta” door anitahogue

“Shanghai at Night” door Laska

“Twisted Building, Dubai” door jasonmatias

“Burj Khalifa, Dubai” door shahbazmajeed

“The Clyde Arc, Glasgow” door markAPR

“Seattle Daze” door Jessie_Buchholz

“Leeds Night scape” door gilesrrocholl

“Burj Khalifa by Night” door PhillipMinnis

“Brooklyn Bridge op zoek naar de Skyline van New York” door jamesedmond (Jamesedmond)

“San Francisco Bay Bridge” door PierreLeclercPhotography

“City of Angels” door rexjones

“Seattle Sunset” door larrymarshall

“Eastbound Encounter” door EduardMoldoveanu

“Hong Kong at Night” door stuarthowarth

“_DSC2524” door GonzaloHerreraPhotography

“Radio City Hall” door JADUPONT

“City Lights” door corymarshall

“Atlanta City Lights” door LindaDLester

“The Empire State building” door warrenstowell

Verneem meer over Theo-Herbots-Stadsfotografie


Video THEO-HERBOTS-STRAAT EN STADSFOTOGRAFIE

Deel met Familie, Vrienden en Kennissen, zij zullen U dankbaar zijn | *•.¸♡ ᴡᴏʀᴅᴘʀᴇs-ʙʟᴏɢɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴅᴇ ʜᴇʀʙʟᴏɢ-ᴋɴᴏᴘ ♡¸.•*

0 weergaven

Comments


bottom of page