top of page

Hoe een geweldige (re) fotograaf te worden: 7 tips || How to become a great (er) photographer: 7 tip

DSC00491 (1)

TRANSLATE HERE IN 110 LANGUAGES

Om een ​​geweldige fotograaf te worden, is het belangrijkste niet dat je de beste camera of de duurste uitrusting hebt, het is meer dan dat. We hebben de zeer getalenteerde Laura Sheridan ( SheridansArt ) gevraagd wat zij het belangrijkste vindt om een ​​geweldige fotograaf te worden. Laura is pas 24 jaar oud, maar een bekende naam in de fotografie van hedendaagse en beeldende kunst. Laura vermeldt hoe belangrijk het is om jezelf niet te vergelijken met andere fotografen, om te netwerken, om je tijd te nemen bij elke foto die je maakt en creatief te zijn en onderweg plezier te hebben. Hier zijn haar Top 7 Tips om een ​​geweldige (re) fotograaf te worden.


 door

1. Bestudeer de stijlen die je leuk vindt

Ik heb nooit echt begrepen waarom ik niet de resultaten kreeg die ik wilde ondanks een enorme kaart van inspiratie. Ik zeg niet dat je moet kopiëren wat anderen doen, maar kijk hoe ze het doen. Wat maakt het werk van de kunstenaar die je bewondert zo geweldig? Welke kleuren gebruiken ze? Hoe gebruiken ze het licht (of niet)? Hoe kunt u deze technische details in uw eigen stijl opnemen? Wat zijn de details waardoor het opvalt? Wat is de styling? Wat zijn de genres? Wat is hun inspiratie?

Ik ben erg geïnteresseerd in hedendaagse fotografie, dus ik studeerde oude fotografische meesters zoals Cameron, maar ook (en meestal) kunstgeschiedenis. Meer specifiek schilders zoals Vermeer, Breughel, Rubens, Van Eyck. Ik werd verliefd op de gedempte kleuren, het zachte licht en de schilderachtige structuren. Na verloop van tijd begon ik deze elementen toe te voegen en zag hoe dingen zich ontwikkelden.

Ik zeg niet dat je moet kopiëren. Kopieer nooit iemands idee en kunst! Maar net zoals je op school leert, is het kunstveld ook een constant leerproces dat nooit eindigt.


 door

2. Neem je tijd

Er zullen altijd zeer getalenteerde mensen zijn, maar voor de meesten van ons kost het veel tijd om ergens te komen (en zelfs dan voel je je waarschijnlijk als ik, alsof je nergens bent!). Groeien als kunstenaar en als persoon verandert voortdurend. Terugkijkend op mijn oudere werk voel ik vaak alle kriebels. Tegelijkertijd kan ik echter ook zien hoeveel ik ben gegroeid omdat ik nooit heb opgegeven, ondanks het gevoel dat ik beelden heb gemaakt die niets waard zijn

Verwijder nooit uw oude werken, neem in plaats daarvan de tijd en bekijk het. Kijk ernaar en zie wat je er niet leuk aan vindt en vraag jezelf af waarom je het niet leuk vindt. Het is waardevolle informatie die u kan helpen enorm te groeien! Neem ook de tijd om je werk te bewerken, neem een ​​korte pauze tussen retoucheren, haal een kopje thee en kom terug met frisse ogen om je creatie te zien. Schakel het misschien om (omdat u dingen kunt zien die onopgemerkt zijn gebleven). Probeer het ook niet meteen aan mensen te laten zien, en bewaar het in plaats daarvan voor jezelf (dit is een moeilijke, ik weet het!). Na een bepaalde tijd ziet u misschien iets geheel nieuws!


 door

3. Vergelijk jezelf niet met anderen

Dit is waarschijnlijk het meest gegeven advies in alle artikelen die ik ooit heb gelezen, maar het is zo waar: vergelijk jezelf niet met anderen. Er zijn zoveel goede redenen om dit niet te doen, omdat het je zal belemmeren. Probeer jezelf niet te vergelijken omdat ze beter lijken of coolere concepten of grotere ideeën hebben. We beginnen allemaal ergens en je weet nooit wat ze hebben meegemaakt! Probeer ze in plaats daarvan te bewonderen en te ondersteunen. Deel wat ze maken en gebruik het als motivatie om na verloop van tijd je eigen grote concepten te creëren (omdat ik, zoals ik zei, tijd moet nemen voor je eigen creaties).

Dit brengt me ook bij tip nummer vier (en voor mij het grootste advies dat ik ooit kan geven).


 door

4. Doe niet aan de competitieve stijl

Serieus: niet doen. Het is niet nodig om competitief te zijn in uw werk. Roddel niet, wees gemeen, jaloers of benijd andere fotografen niet. Duw ze niet uit je sociale kring. In plaats daarvan moet je je collega-fotografen en de concurrentie ten volle omarmen.

Ik kan dit niet genoeg benadrukken omdat het een van de beste dingen is die ik in de loop van de tijd heb geleerd. Toen ik begon, was ik ongelooflijk competitief: ik vertrouwde niemand, iedereen was mijn concepten aan het ‘stelen’, ik had constant ruzie met anderen … Klinkt geweldig toch? Nou, dat was het niet. Toen ik me realiseerde dat er veel betere dingen te doen waren dan een totale douchebag over alles te zijn, begon ik me te openen. Snel vooruit naar vandaag; Ik heb geweldige relaties opgebouwd met kunstenaars en fotografen over de hele wereld. We zijn constant bezig met elkaar, motiveren elkaar, delen verdriet en pijn maar ook mijlpalen en ideeën.

Dit zijn slechts enkele dingen die mijn leven en mijn artistieke carrière rijker hebben gemaakt. Omdat mensen aan het eind van de dag praten. Wil je bekend staan ​​als die irritante? Nee, natuurlijk niet! Ik zeg niet dat je alles met suiker moet bekleden (want ze zullen het weten als je het doet), maar gewoon jezelf zijn, je ding doen en mensen ontmoeten. Dat is alles wat u hoeft te doen!


 door

5. Uitrusting en waarom het niet duur of moeilijk hoeft te zijn

Ik zal niet liegen, op dit moment heb ik meer professionele apparatuur, maar het is ook vrij recent dat ik het heb gekocht. Ik heb mijn thuisstudio een paar maanden geleden gekocht (in totaal 1500 euro) en ik heb mijn Canon 5D mark I voor de afgelopen twee en een half jaar. Maar daarvoor (en nog steeds vandaag) heb ik bijna geen uitrusting. Ik voel me zelfs erg op mijn gemak bij het werken met minimalistische instellingen en veel doe-het-zelf.

I’ve been shooting for about almost nine years now and I started with a small, digital thing. At one point I even had to borrow one camera from my friend because I didn’t have any) and it took me a long time to collect everything (I’m actually still paying off my loan to my parents for the studio, but that’s another story…).

When people tell me I’m a good photographer because I have this awesome camera and professional lens, I actually feel offended. I’m a good photographer because I trained myself for the past nine years to become a good one, not because my camera has enough pixels to satisfy huge printouts! The number of pixels won’t ever change how good or bad you are as a photographer. The only thing you need is your creativity, a good amount of energy and hard work. I’ve worked with walls in the middle of the street just 50 cm wide trying to make gorgeous portraits, I’ve put models in children pools filled with water and milk, I’ve thrown flour over the models and the ground around them to create snow… Just be creative!

And you know, that’s the best practice you will ever get. If you can work with nothing, then you can create the impossible with everything! Just be creative! Google is always your friend and don’t forget to reach out to others. You never know what your friends might have at home that you can borrow for a few hours.


 door

6. Networking

Similar to tip number 4: don’t be competitive and instead embrace your artistic network. This is not only good for your state of mind, but it is also a good way to get input, make beautiful friendships, generate great ideas, etc.

Thanks to my networking I have this amazing network of creative designers with who I can collaborate with to bring concepts to life. We share ideas and it’s a constant stream of inspiration! This is just a small tip of the iceberg that goes with networking. You never know what way the ball will roll when you are networking. But keep in mind that they are just people. Don’t be pushy when it comes to networking, let it just grow and see how things go. Just like friendships, networking grows over time. Always remind yourself to be genuine about what you want to reach out with.


 door

7. And last but not least ….

There is no spoken truth on how to become a good photographer. What I wrote in this article are my tips to get through some things. I could write about technical things or studio set-ups or how to scout models… but I find myself often thinking and sharing about the less obvious things: to me networking is more important than my gear. Not being competitive and instead of being kind and admiring others has brought me so much more in life than having constant fights with myself and others. Sharing my experiences about taking your time and studying can give you so much more in life than another tutorial on how to become a good fantasy photographer.

Mijn grootste advies: geloof in jezelf, werk heel, heel, heel hard, leer jezelf, netwerk en heb plezier. Omdat als je het niet leuk vindt wat je doet, je nooit beter zult worden – zo simpel is het. Omarm de slechte dagen omdat ze met een reden gebeuren: je leert iets nieuws.

Veel plezier met het fotograferen van je favoriete onderwerpen!


Bezoek haar profiel  en  website om meer van Laura’s verbazingwekkende hedendaagse kunst te zien .

Behind The Lens: Frozen Piers


Om een ​​geweldige fotograaf te worden, is het belangrijkste niet dat je de beste camera of de duurste uitrusting hebt, het is meer dan dat. We hebben de zeer getalenteerde Laura Sheridan ( SheridansArt ) gevraagd wat zij het belangrijkste vindt om een ​​geweldige fotograaf te worden. Laura is pas 24 jaar oud, maar een bekende naam in de fotografie van hedendaagse en beeldende kunst. Laura vermeldt hoe belangrijk het is om jezelf niet te vergelijken met andere fotografen, om te netwerken, om je tijd te nemen bij elke foto die je maakt en creatief te zijn en onderweg plezier te hebben. Hier zijn haar Top 7 Tips om een ​​geweldige (re) fotograaf te worden.


 door

1. Bestudeer de stijlen die je leuk vindt

Ik heb nooit echt begrepen waarom ik niet de resultaten kreeg die ik wilde ondanks een enorme kaart van inspiratie. Ik zeg niet dat je moet kopiëren wat anderen doen, maar kijk hoe ze het doen. Wat maakt het werk van de kunstenaar die je bewondert zo geweldig? Welke kleuren gebruiken ze? Hoe gebruiken ze het licht (of niet)? Hoe kunt u deze technische details in uw eigen stijl opnemen? Wat zijn de details waardoor het opvalt? Wat is de styling? Wat zijn de genres? Wat is hun inspiratie?

Ik ben erg geïnteresseerd in hedendaagse fotografie, dus ik studeerde oude fotografische meesters zoals Cameron, maar ook (en meestal) kunstgeschiedenis. Meer specifiek schilders zoals Vermeer, Breughel, Rubens, Van Eyck. Ik werd verliefd op de gedempte kleuren, het zachte licht en de schilderachtige structuren. Na verloop van tijd begon ik deze elementen toe te voegen en zag hoe dingen zich ontwikkelden.

Ik zeg niet dat je moet kopiëren. Kopieer nooit iemands idee en kunst! Maar net zoals je op school leert, is het kunstveld ook een constant leerproces dat nooit eindigt.


 door

2. Neem je tijd

Er zullen altijd zeer getalenteerde mensen zijn, maar voor de meesten van ons kost het veel tijd om ergens te komen (en zelfs dan voel je je waarschijnlijk als ik, alsof je nergens bent!). Groeien als kunstenaar en als persoon verandert voortdurend. Terugkijkend op mijn oudere werk voel ik vaak alle kriebels. Tegelijkertijd kan ik echter ook zien hoeveel ik ben gegroeid omdat ik nooit heb opgegeven, ondanks het gevoel dat ik beelden heb gemaakt die niets waard zijn

Verwijder nooit uw oude werken, neem in plaats daarvan de tijd en bekijk het. Kijk ernaar en zie wat je er niet leuk aan vindt en vraag jezelf af waarom je het niet leuk vindt. Het is waardevolle informatie die u kan helpen enorm te groeien! Neem ook de tijd om je werk te bewerken, neem een ​​korte pauze tussen retoucheren, haal een kopje thee en kom terug met frisse ogen om je creatie te zien. Schakel het misschien om (omdat u dingen kunt zien die onopgemerkt zijn gebleven). Probeer het ook niet meteen aan mensen te laten zien, en bewaar het in plaats daarvan voor jezelf (dit is een moeilijke, ik weet het!). Na een bepaalde tijd ziet u misschien iets geheel nieuws!


 door

3. Vergelijk jezelf niet met anderen

Dit is waarschijnlijk het meest gegeven advies in alle artikelen die ik ooit heb gelezen, maar het is zo waar: vergelijk jezelf niet met anderen. Er zijn zoveel goede redenen om dit niet te doen, omdat het je zal belemmeren. Probeer jezelf niet te vergelijken omdat ze beter lijken of coolere concepten of grotere ideeën hebben. We beginnen allemaal ergens en je weet nooit wat ze hebben meegemaakt! Probeer ze in plaats daarvan te bewonderen en te ondersteunen. Deel wat ze maken en gebruik het als motivatie om na verloop van tijd je eigen grote concepten te creëren (omdat ik, zoals ik zei, tijd moet nemen voor je eigen creaties).

Dit brengt me ook bij tip nummer vier (en voor mij het grootste advies dat ik ooit kan geven).


 door

4. Doe niet aan de competitieve stijl

Serieus: niet doen. Het is niet nodig om competitief te zijn in uw werk. Roddel niet, wees gemeen, jaloers of benijd andere fotografen niet. Duw ze niet uit je sociale kring. In plaats daarvan moet je je collega-fotografen en de concurrentie ten volle omarmen.

Ik kan dit niet genoeg benadrukken omdat het een van de beste dingen is die ik in de loop van de tijd heb geleerd. Toen ik begon, was ik ongelooflijk competitief: ik vertrouwde niemand, iedereen was mijn concepten aan het ‘stelen’, ik had constant ruzie met anderen … Klinkt geweldig toch? Nou, dat was het niet. Toen ik me realiseerde dat er veel betere dingen te doen waren dan een totale douchebag over alles te zijn, begon ik me te openen. Snel vooruit naar vandaag; Ik heb geweldige relaties opgebouwd met kunstenaars en fotografen over de hele wereld. We zijn constant bezig met elkaar, motiveren elkaar, delen verdriet en pijn maar ook mijlpalen en ideeën.

Dit zijn slechts enkele dingen die mijn leven en mijn artistieke carrière rijker hebben gemaakt. Omdat mensen aan het eind van de dag praten. Wil je bekend staan ​​als die irritante? Nee, natuurlijk niet! Ik zeg niet dat je alles met suiker moet bekleden (want ze zullen het weten als je het doet), maar gewoon jezelf zijn, je ding doen en mensen ontmoeten. Dat is alles wat u hoeft te doen!


 door

5. Uitrusting en waarom het niet duur of moeilijk hoeft te zijn

Ik zal niet liegen, op dit moment heb ik meer professionele apparatuur, maar het is ook vrij recent dat ik het heb gekocht. Ik heb mijn thuisstudio een paar maanden geleden gekocht (in totaal 1500 euro) en ik heb mijn Canon 5D mark I voor de afgelopen twee en een half jaar. Maar daarvoor (en nog steeds vandaag) heb ik bijna geen uitrusting. Ik voel me zelfs erg op mijn gemak bij het werken met minimalistische instellingen en veel doe-het-zelf.

I’ve been shooting for about almost nine years now and I started with a small, digital thing. At one point I even had to borrow one camera from my friend because I didn’t have any) and it took me a long time to collect everything (I’m actually still paying off my loan to my parents for the studio, but that’s another story…).

When people tell me I’m a good photographer because I have this awesome camera and professional lens, I actually feel offended. I’m a good photographer because I trained myself for the past nine years to become a good one, not because my camera has enough pixels to satisfy huge printouts! The number of pixels won’t ever change how good or bad you are as a photographer. The only thing you need is your creativity, a good amount of energy and hard work. I’ve worked with walls in the middle of the street just 50 cm wide trying to make gorgeous portraits, I’ve put models in children pools filled with water and milk, I’ve thrown flour over the models and the ground around them to create snow… Just be creative!

And you know, that’s the best practice you will ever get. If you can work with nothing, then you can create the impossible with everything! Just be creative! Google is always your friend and don’t forget to reach out to others. You never know what your friends might have at home that you can borrow for a few hours.


 door

6. Networking

Similar to tip number 4: don’t be competitive and instead embrace your artistic network. This is not only good for your state of mind, but it is also a good way to get input, make beautiful friendships, generate great ideas, etc.

Thanks to my networking I have this amazing network of creative designers with who I can collaborate with to bring concepts to life. We share ideas and it’s a constant stream of inspiration! This is just a small tip of the iceberg that goes with networking. You never know what way the ball will roll when you are networking. But keep in mind that they are just people. Don’t be pushy when it comes to networking, let it just grow and see how things go. Just like friendships, networking grows over time. Always remind yourself to be genuine about what you want to reach out with.


 door

7. And last but not least ….

There is no spoken truth on how to become a good photographer. What I wrote in this article are my tips to get through some things. I could write about technical things or studio set-ups or how to scout models… but I find myself often thinking and sharing about the less obvious things: to me networking is more important than my gear. Not being competitive and instead of being kind and admiring others has brought me so much more in life than having constant fights with myself and others. Sharing my experiences about taking your time and studying can give you so much more in life than another tutorial on how to become a good fantasy photographer.

Mijn grootste advies: geloof in jezelf, werk heel, heel, heel hard, leer jezelf, netwerk en heb plezier. Omdat als je het niet leuk vindt wat je doet, je nooit beter zult worden – zo simpel is het. Omarm de slechte dagen omdat ze met een reden gebeuren: je leert iets nieuws.

Veel plezier met het fotograferen van je favoriete onderwerpen!


Bezoek haar profiel  en  website om meer van Laura’s verbazingwekkende hedendaagse kunst te zien .

Behind The Lens: Frozen Piers


Om een ​​geweldige fotograaf te worden, is het belangrijkste niet dat je de beste camera of de duurste uitrusting hebt, het is meer dan dat. We hebben de zeer getalenteerde Laura Sheridan ( SheridansArt ) gevraagd wat zij het belangrijkste vindt om een ​​geweldige fotograaf te worden. Laura is pas 24 jaar oud, maar een bekende naam in de fotografie van hedendaagse en beeldende kunst. Laura vermeldt hoe belangrijk het is om jezelf niet te vergelijken met andere fotografen, om te netwerken, om je tijd te nemen bij elke foto die je maakt en creatief te zijn en onderweg plezier te hebben. Hier zijn haar Top 7 Tips om een ​​geweldige (re) fotograaf te worden.

Om een ​​geweldige fotograaf te worden, is het belangrijkste niet dat je de beste camera of de duurste uitrusting hebt, het is meer dan dat. We hebben de zeer getalenteerde Laura Sheridan ( SheridansArt ) gevraagd wat zij het belangrijkste vindt om een ​​geweldige fotograaf te worden. Laura is pas 24 jaar oud, maar een bekende naam in de fotografie van hedendaagse en beeldende kunst. Laura vermeldt hoe belangrijk het is om jezelf niet te vergelijken met andere fotografen, om te netwerken, om je tijd te nemen bij elke foto die je maakt en creatief te zijn en onderweg plezier te hebben. Hier zijn haar Top 7 Tips om een ​​geweldige (re) fotograaf te worden. 1. Bestudeer de stijlen die je leuk vindt Ik heb nooit echt begrepen waarom ik niet de resultaten kreeg die ik wilde ondanks een enorme kaart van inspiratie. Ik zeg niet dat je moet kopiëren wat anderen doen, maar kijk hoe ze het doen. Wat maakt het werk van de kunstenaar die je bewondert zo geweldig? Welke kleuren gebruiken ze? Hoe gebruiken ze het licht (of niet)? Hoe kunt u deze technische details in uw eigen stijl opnemen? Wat zijn de details waardoor het opvalt? Wat is de styling? Wat zijn de genres? Wat is hun inspiratie? Ik ben erg geïnteresseerd in hedendaagse fotografie, dus ik studeerde oude fotografische meesters zoals Cameron, maar ook (en meestal) kunstgeschiedenis. Meer specifiek schilders zoals Vermeer, Breughel, Rubens, Van Eyck. Ik werd verliefd op de gedempte kleuren, het zachte licht en de schilderachtige structuren. Na verloop van tijd begon ik deze elementen toe te voegen en zag hoe dingen zich ontwikkelden. Ik zeg niet dat je moet kopiëren. Kopieer nooit iemands idee en kunst! Maar net zoals je op school leert, is het kunstveld ook een constant leerproces dat nooit eindigt. 2. Neem je tijd Er zullen altijd zeer getalenteerde mensen zijn, maar voor de meesten van ons kost het veel tijd om ergens te komen (en zelfs dan voel je je waarschijnlijk als ik, alsof je nergens bent!). Groeien als kunstenaar en als persoon verandert voortdurend. Terugkijkend op mijn oudere werk voel ik vaak alle kriebels. Tegelijkertijd kan ik echter ook zien hoeveel ik ben gegroeid omdat ik nooit heb opgegeven, ondanks het gevoel dat ik beelden heb gemaakt die niets waard zijn Verwijder nooit uw oude werken, neem in plaats daarvan de tijd en bekijk het. Kijk ernaar en zie wat je er niet leuk aan vindt en vraag jezelf af waarom je het niet leuk vindt. Het is waardevolle informatie die u kan helpen enorm te groeien! Neem ook de tijd om je werk te bewerken, neem een ​​korte pauze tussen retoucheren, haal een kopje thee en kom terug met frisse ogen om je creatie te zien. Schakel het misschien om (omdat u dingen kunt zien die onopgemerkt zijn gebleven). Probeer het ook niet meteen aan mensen te laten zien, en bewaar het in plaats daarvan voor jezelf (dit is een moeilijke, ik weet het!). Na een bepaalde tijd ziet u misschien iets geheel nieuws! 3. Vergelijk jezelf niet met anderen Dit is waarschijnlijk het meest gegeven advies in alle artikelen die ik ooit heb gelezen, maar het is zo waar: vergelijk jezelf niet met anderen. Er zijn zoveel goede redenen om dit niet te doen, omdat het je zal belemmeren. Probeer jezelf niet te vergelijken omdat ze beter lijken of coolere concepten of grotere ideeën hebben. We beginnen allemaal ergens en je weet nooit wat ze hebben meegemaakt! Probeer ze in plaats daarvan te bewonderen en te ondersteunen. Deel wat ze maken en gebruik het als motivatie om na verloop van tijd je eigen grote concepten te creëren (omdat ik, zoals ik zei, tijd moet nemen voor je eigen creaties). Dit brengt me ook bij tip nummer vier (en voor mij het grootste advies dat ik ooit kan geven). 4. Doe niet aan de competitieve stijl Serieus: niet doen. Het is niet nodig om competitief te zijn in uw werk. Roddel niet, wees gemeen, jaloers of benijd andere fotografen niet. Duw ze niet uit je sociale kring. In plaats daarvan moet je je collega-fotografen en de concurrentie ten volle omarmen. Ik kan dit niet genoeg benadrukken omdat het een van de beste dingen is die ik in de loop van de tijd heb geleerd. Toen ik begon, was ik ongelooflijk competitief: ik vertrouwde niemand, iedereen was mijn concepten aan het ‘stelen’, ik had constant ruzie met anderen … Klinkt geweldig toch? Nou, dat was het niet. Toen ik me realiseerde dat er veel betere dingen te doen waren dan een totale douchebag over alles te zijn, begon ik me te openen. Snel vooruit naar vandaag; Ik heb geweldige relaties opgebouwd met kunstenaars en fotografen over de hele wereld. We zijn constant bezig met elkaar, motiveren elkaar, delen verdriet en pijn maar ook mijlpalen en ideeën. Dit zijn slechts enkele dingen die mijn leven en mijn artistieke carrière rijker hebben gemaakt. Omdat mensen aan het eind van de dag praten. Wil je bekend staan ​​als die irritante? Nee, natuurlijk niet! Ik zeg niet dat je alles met suiker moet bekleden (want ze zullen het weten als je het doet), maar gewoon jezelf zijn, je ding doen en mensen ontmoeten. Dat is alles wat u hoeft te doen! 5. Uitrusting en waarom het niet duur of moeilijk hoeft te zijn Ik zal niet liegen, op dit moment heb ik meer professionele apparatuur, maar het is ook vrij recent dat ik het heb gekocht. Ik heb mijn thuisstudio een paar maanden geleden gekocht (in totaal 1500 euro) en ik heb mijn Canon 5D mark I voor de afgelopen twee en een half jaar. Maar daarvoor (en nog steeds vandaag) heb ik bijna geen uitrusting. Ik voel me zelfs erg op mijn gemak bij het werken met minimalistische instellingen en veel doe-het-zelf. I’ve been shooting for about almost nine years now and I started with a small, digital thing. At one point I even had to borrow one camera from my friend because I didn’t have any) and it took me a long time to collect everything (I’m actually still paying off my loan to my parents for the studio, but that’s another story…). When people tell me I’m a good photographer because I have this awesome camera and professional lens, I actually feel offended. I’m a good photographer because I trained myself for the past nine years to become a good one, not because my camera has enough pixels to satisfy huge printouts! The number of pixels won’t ever change how good or bad you are as a photographer. The only thing you need is your creativity, a good amount of energy and hard work. I’ve worked with walls in the middle of the street just 50 cm wide trying to make gorgeous portraits, I’ve put models in children pools filled with water and milk, I’ve thrown flour over the models and the ground around them to create snow… Just be creative! And you know, that’s the best practice you will ever get. If you can work with nothing, then you can create the impossible with everything! Just be creative! Google is always your friend and don’t forget to reach out to others. You never know what your friends might have at home that you can borrow for a few hours. 6. Networking Similar to tip number 4: don’t be competitive and instead embrace your artistic network. This is not only good for your state of mind, but it is also a good way to get input, make beautiful friendships, generate great ideas, etc. Thanks to my networking I have this amazing network of creative designers with who I can collaborate with to bring concepts to life. We share ideas and it’s a constant stream of inspiration! This is just a small tip of the iceberg that goes with networking. You never know what way the ball will roll when you are networking. But keep in mind that they are just people. Don’t be pushy when it comes to networking, let it just grow and see how things go. Just like friendships, networking grows over time. Always remind yourself to be genuine about what you want to reach out with. 7. And last but not least …. There is no spoken truth on how to become a good photographer. What I wrote in this article are my tips to get through some things. I could write about technical things or studio set-ups or how to scout models… but I find myself often thinking and sharing about the less obvious things: to me networking is more important than my gear. Not being competitive and instead of being kind and admiring others has brought me so much more in life than having constant fights with myself and others. Sharing my experiences about taking your time and studying can give you so much more in life than another tutorial on how to become a good fantasy photographer. Mijn grootste advies: geloof in jezelf, werk heel, heel, heel hard, leer jezelf, netwerk en heb plezier. Omdat als je het niet leuk vindt wat je doet, je nooit beter zult worden – zo simpel is het. Omarm de slechte dagen omdat ze met een reden gebeuren: je leert iets nieuws. Veel plezier met het fotograferen van je favoriete onderwerpen! Bezoek haar profiel  en  website om meer van Laura’s verbazingwekkende hedendaagse kunst te zien . Behind The Lens: Frozen Piers Bekijk bericht Om een ​​geweldige fotograaf te worden, is het belangrijkste niet dat je de beste camera of de duurste uitrusting hebt, het is meer dan dat. We hebben de zeer getalenteerde Laura Sheridan ( SheridansArt ) gevraagd wat zij het belangrijkste vindt om een ​​geweldige fotograaf te worden. Laura is pas 24 jaar oud, maar een bekende naam in de fotografie van hedendaagse en beeldende kunst. Laura vermeldt hoe belangrijk het is om jezelf niet te vergelijken met andere fotografen, om te netwerken, om je tijd te nemen bij elke foto die je maakt en creatief te zijn en onderweg plezier te hebben. Hier zijn haar Top 7 Tips om een ​​geweldige (re) fotograaf te worden. 1. Bestudeer de stijlen die je leuk vindt Ik heb nooit echt begrepen waarom ik niet de resultaten kreeg die ik wilde ondanks een enorme kaart van inspiratie. Ik zeg niet dat je moet kopiëren wat anderen doen, maar kijk hoe ze het doen. Wat maakt het werk van de kunstenaar die je bewondert zo geweldig? Welke kleuren gebruiken ze? Hoe gebruiken ze het licht (of niet)? Hoe kunt u deze technische details in uw eigen stijl opnemen? Wat zijn de details waardoor het opvalt? Wat is de styling? Wat zijn de genres? Wat is hun inspiratie? Ik ben erg geïnteresseerd in hedendaagse fotografie, dus ik studeerde oude fotografische meesters zoals Cameron, maar ook (en meestal) kunstgeschiedenis. Meer specifiek schilders zoals Vermeer, Breughel, Rubens, Van Eyck. Ik werd verliefd op de gedempte kleuren, het zachte licht en de schilderachtige structuren. Na verloop van tijd begon ik deze elementen toe te voegen en zag hoe dingen zich ontwikkelden. Ik zeg niet dat je moet kopiëren. Kopieer nooit iemands idee en kunst! Maar net zoals je op school leert, is het kunstveld ook een constant leerproces dat nooit eindigt. 2. Neem je tijd Er zullen altijd zeer getalenteerde mensen zijn, maar voor de meesten van ons kost het veel tijd om ergens te komen (en zelfs dan voel je je waarschijnlijk als ik, alsof je nergens bent!). Groeien als kunstenaar en als persoon verandert voortdurend. Terugkijkend op mijn oudere werk voel ik vaak alle kriebels. Tegelijkertijd kan ik echter ook zien hoeveel ik ben gegroeid omdat ik nooit heb opgegeven, ondanks het gevoel dat ik beelden heb gemaakt die niets waard zijn Verwijder nooit uw oude werken, neem in plaats daarvan de tijd en bekijk het. Kijk ernaar en zie wat je er niet leuk aan vindt en vraag jezelf af waarom je het niet leuk vindt. Het is waardevolle informatie die u kan helpen enorm te groeien! Neem ook de tijd om je werk te bewerken, neem een ​​korte pauze tussen retoucheren, haal een kopje thee en kom terug met frisse ogen om je creatie te zien. Schakel het misschien om (omdat u dingen kunt zien die onopgemerkt zijn gebleven). Probeer het ook niet meteen aan mensen te laten zien, en bewaar het in plaats daarvan voor jezelf (dit is een moeilijke, ik weet het!). Na een bepaalde tijd ziet u misschien iets geheel nieuws! 3. Vergelijk jezelf niet met anderen Dit is waarschijnlijk het meest gegeven advies in alle artikelen die ik ooit heb gelezen, maar het is zo waar: vergelijk jezelf niet met anderen. Er zijn zoveel goede redenen om dit niet te doen, omdat het je zal belemmeren. Probeer jezelf niet te vergelijken omdat ze beter lijken of coolere concepten of grotere ideeën hebben. We beginnen allemaal ergens en je weet nooit wat ze hebben meegemaakt! Probeer ze in plaats daarvan te bewonderen en te ondersteunen. Deel wat ze maken en gebruik het als motivatie om na verloop van tijd je eigen grote concepten te creëren (omdat ik, zoals ik zei, tijd moet nemen voor je eigen creaties). Dit brengt me ook bij tip nummer vier (en voor mij het grootste advies dat ik ooit kan geven). 4. Doe niet aan de competitieve stijl Serieus: niet doen. Het is niet nodig om competitief te zijn in uw werk. Roddel niet, wees gemeen, jaloers of benijd andere fotografen niet. Duw ze niet uit je sociale kring. In plaats daarvan moet je je collega-fotografen en de concurrentie ten volle omarmen. Ik kan dit niet genoeg benadrukken omdat het een van de beste dingen is die ik in de loop van de tijd heb geleerd. Toen ik begon, was ik ongelooflijk competitief: ik vertrouwde niemand, iedereen was mijn concepten aan het ‘stelen’, ik had constant ruzie met anderen … Klinkt geweldig toch? Nou, dat was het niet. Toen ik me realiseerde dat er veel betere dingen te doen waren dan een totale douchebag over alles te zijn, begon ik me te openen. Snel vooruit naar vandaag; Ik heb geweldige relaties opgebouwd met kunstenaars en fotografen over de hele wereld. We zijn constant bezig met elkaar, motiveren elkaar, delen verdriet en pijn maar ook mijlpalen en ideeën. Dit zijn slechts enkele dingen die mijn leven en mijn artistieke carrière rijker hebben gemaakt. Omdat mensen aan het eind van de dag praten. Wil je bekend staan ​​als die irritante? Nee, natuurlijk niet! Ik zeg niet dat je alles met suiker moet bekleden (want ze zullen het weten als je het doet), maar gewoon jezelf zijn, je ding doen en mensen ontmoeten. Dat is alles wat u hoeft te doen! 5. Uitrusting en waarom het niet duur of moeilijk hoeft te zijn Ik zal niet liegen, op dit moment heb ik meer professionele apparatuur, maar het is ook vrij recent dat ik het heb gekocht. Ik heb mijn thuisstudio een paar maanden geleden gekocht (in totaal 1500 euro) en ik heb mijn Canon 5D mark I voor de afgelopen twee en een half jaar. Maar daarvoor (en nog steeds vandaag) heb ik bijna geen uitrusting. Ik voel me zelfs erg op mijn gemak bij het werken met minimalistische instellingen en veel doe-het-zelf. I’ve been shooting for about almost nine years now and I started with a small, digital thing. At one point I even had to borrow one camera from my friend because I didn’t have any) and it took me a long time to collect everything (I’m actually still paying off my loan to my parents for the studio, but that’s another story…). When people tell me I’m a good photographer because I have this awesome camera and professional lens, I actually feel offended. I’m a good photographer because I trained myself for the past nine years to become a good one, not because my camera has enough pixels to satisfy huge printouts! The number of pixels won’t ever change how good or bad you are as a photographer. The only thing you need is your creativity, a good amount of energy and hard work. I’ve worked with walls in the middle of the street just 50 cm wide trying to make gorgeous portraits, I’ve put models in children pools filled with water and milk, I’ve thrown flour over the models and the ground around them to create snow… Just be creative! And you know, that’s the best practice you will ever get. If you can work with nothing, then you can create the impossible with everything! Just be creative! Google is always your friend and don’t forget to reach out to others. You never know what your friends might have at home that you can borrow for a few hours. 6. Networking Similar to tip number 4: don’t be competitive and instead embrace your artistic network. This is not only good for your state of mind, but it is also a good way to get input, make beautiful friendships, generate great ideas, etc. Thanks to my networking I have this amazing network of creative designers with who I can collaborate with to bring concepts to life. We share ideas and it’s a constant stream of inspiration! This is just a small tip of the iceberg that goes with networking. You never know what way the ball will roll when you are networking. But keep in mind that they are just people. Don’t be pushy when it comes to networking, let it just grow and see how things go. Just like friendships, networking grows over time. Always remind yourself to be genuine about what you want to reach out with. 7. And last but not least …. There is no spoken truth on how to become a good photographer. What I wrote in this article are my tips to get through some things. I could write about technical things or studio set-ups or how to scout models… but I find myself often thinking and sharing about the less obvious things: to me networking is more important than my gear. Not being competitive and instead of being kind and admiring others has brought me so much more in life than having constant fights with myself and others. Sharing my experiences about taking your time and studying can give you so much more in life than another tutorial on how to become a good fantasy photographer. Mijn grootste advies: geloof in jezelf, werk heel, heel, heel hard, leer jezelf, netwerk en heb plezier. Omdat als je het niet leuk vindt wat je doet, je nooit beter zult worden – zo simpel is het. Omarm de slechte dagen omdat ze met een reden gebeuren: je leert iets nieuws. Veel plezier met het fotograferen van je favoriete onderwerpen! Bezoek haar profiel  en  website om meer van Laura’s verbazingwekkende hedendaagse kunst te zien . Behind The Lens: Frozen Piers Bekijk bericht Om een ​​geweldige fotograaf te worden, is het belangrijkste niet dat je de beste camera of de duurste uitrusting hebt, het is meer dan dat. We hebben de zeer getalenteerde Laura Sheridan ( SheridansArt ) gevraagd wat zij het belangrijkste vindt om een ​​geweldige fotograaf te worden. Laura is pas 24 jaar oud, maar een bekende naam in de fotografie van hedendaagse en beeldende kunst. Laura vermeldt hoe belangrijk het is om jezelf niet te vergelijken met andere fotografen, om te netwerken, om je tijd te nemen bij elke foto die je maakt en creatief te zijn en onderweg plezier te hebben. Hier zijn haar Top 7 Tips om een ​​geweldige (re) fotograaf te worden.

VOND U DIT BERICHT LEUK?

VIND DAN VEEL MEER VIA DE MENUBALK HIER BENEDEN

IK ZOU HET GEWELDIG VINDEN INDIEN U HER BENEDEN EEN REACTIE ZOU WILLEN GEVEN? EEN LIKE EN DELEN VIA SOCIAL-MEDIA MET DE DEELKNOPPEN HIER BENEDEN

Deel met Familie, Vrienden en Kennissen, zij zullen U dankbaar zijn | *•.¸♡ ᴡᴏʀᴅᴘʀᴇs-ʙʟᴏɢɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴅᴇ ʜᴇʀʙʟᴏɢ-ᴋɴᴏᴘ ♡¸.•*

0 weergaven

コメント


bottom of page