top of page

Fotograferen 30 landen in 4 jaar

Community Spotlight: Fotograferen 30 landen in 4 jaar

Een wereldreiziger en een camera… Is dat niet een geweldige combinatie voor een aantal geweldige foto’s? Paul Cashman (Cashman) is in vier jaar naar meer dan dertig landen geweest en schoot een aantal dramatische foto’s van landschappen, straten, portretten in het wild, waardoor elk klein hoekje van de wereld zijn eigen kleurrijke verhaal.

Hij wil dat zijn kijkers een gevoel van opwinding voelen als ze naar zijn foto’s kijken.

Geniet van ons gesprek!

 by

Kan u ons vertellen over uzelf en uw achtergrond?

Ik ben geboren en getogen in Perth, West-Australië. Ik heb verschillende belangen  nagestreefd, maar niet het nemen van  fotografie tot ik 25 was en begon te reizen.

Sinds deze tijd heb ik in  ongeveer vier jaar reizen naar meer dan dertig landen gemaakt via Europa, Azië en Amerika.

Terwijl ik van mijn geboortestad hou, zijn de meeste van mijn beelden van elders, dus ik denk dat je me een reisfotograaf kan noemen.

Professioneel werk ik als Management Consultant en heb ik diploma’s in informatica, psychologie en business.

Ik gebruik fotografie als een creatieve uitlaatklep en als een excuus om uit mijn stoel te komen en de wereld te zien!

 by

Wanneer heb je er voor het eerst aan gedacht om fotograaf te worden?

Ik investeerde in een oude Minolta A1 om een reis naar Canada te documenteren.

De reis was geweldig, maar mijn camera brak in de eerste paar dagen!

Zonder functionele apparatuur leende ik camera’s van andere mensen en maakte kopieën van foto’s waar ik kon.

Ik denk dat de blootstelling aan fotografie van verschillende mensen me waarschijnlijk inspireerde meer dan wanneer ik  mijn eigen werkende camera had.

Zodra ik thuis kwam heb ik geïnvesteerd in een Canon 500D met een paar kit lenzen.

Tijdens het zoeken naar nieuwe en interessante onderwerpen ontdekte ik de wereld van macro- en abstracte fotografie.

Op dit punt, zou ik zeggen dat mijn interesse in fotografie werd vastgesteld.

 by

Waar haal je je fotografische inspiratie vandaan?

Hoewel ik bekende fotografen kan waarderen, haal ik veel inspiratie uit online communities zoals ViewBug.

In alle eerlijkheid, er zijn zo veel grote professionele en amateur-fotografen die hun werk online plaatsen.

Het is een geweldige tijd voor fotografie!

 by

Heb je influencers?

Niet in stilistische zin, maar de tante van mijn vrouw (Tracy) duwde me om mijn interesse in fotografie na te streven voordat ze overleed.

Ik ben erg dankbaar voor haar steun en haar invloed op mijn werk.

 by

Wat is je favoriete onderwerp om te schieten?

Het verandert de hele tijd. Mijn fotografie is een goede mix van landschappen, straat, fotojournalistiek, wildlife, abstract en macro.

Hoewel veel van deze kan worden geëtiketteerd als “Travel Photography”, ik denk dat het enige gemeenschappelijke thema is dat ik graag beelden  ontdek, niet het podium .

Dat gezegd hebbende, mijn favoriete onderwerp om te schieten op dit moment is mijn vijf weken oude baby jongen.

Hij is fascinerend, maar hij zal niet stil te houden!

 by

Wat is je favoriete uitrusting om mee te schieten?

Ik hou van mijn spullen klein en discreet.

Als zodanig, de meeste van mijn fotografie maakt gebruik van micro 4 / 3-technologie, zoals de Olympus E-M1 en Pen camera’s.

De kleine form factor maakt ze zeer draagbaar en zeer nuttig voor straatfotografie waar een grote camera mensen zou kunnen intimideren.

Voor mijn lenzen, ik investeer in een goede kwaliteit M.Zuiko pro lenzen die grote optiek hebben en weerbestendig zijn.

 by

Als je op reis gaat, wat neem je dan mee? Waarom?

Ik neem meestal mijn vrouw mee.

Serieus, ze heeft kwalificaties in foto-media en design, dus ik waardeer haar feedback sterk.

Ik veronderstel dat mijn advies voor andere reisfotografen is om ervoor te zorgen dat uw metgezellen uw passie voor fotografie delen.

Anders zult u snel het oneens zijn over de beste manier om uw tijd door te brengen in het buitenland.

 by

Hoe leid je jezelf om betere foto’s te maken?

Mijn opleiding begon met een oud boek van Michael Freeman genaamd The 35mm Handbook.

Zodra ik  de technische componenten begreep van de fotografie begon ik te leren over verschillende stijlen van de samenstelling door het lezen van meer boeken, het bekijken van ander werk en veel van de praktijk.

Online bronnen zijn fantastisch voor het ontwikkelen van post-processing vaardigheden, terwijl online communities  geweldig zijn voor het krijgen van feedback en inspiratie.

Ik heb ook het voordeel van de toetreding tot andere professionele fotografen om te leren “on the job”.

Op dit moment ben ik bezig met het bestuderen van fotografie geschiedenis om te leren over hoe de perceptie van “goede fotografie” is veranderd in de tijd.

 by

Wat wil je met je foto’s zeggen?

Ik wil dat mijn kijkers een gevoel van verwondering en opwinding over de wereld ervaren.

Dat gezegd hebbende, de meeste van mijn fotografie is persoonlijk.

Net als veel mensen, ik heb 1000s van foto’s documenteren van mijn eigen ervaringen die anderen niet zou.

 by

Hoe krijg je je foto’s om dat te doen?

Ik denk dat mijn begrip van post-processing technieken beïnvloedt hoe foto’s te selecteren en samen te stellen.

Als ik kan visualiseren hoe ik een beeld ga  verwerken, dan heb ik de neiging om meer selectief met hoe ik het schot moet componeren.

Zoals veel fotografen, echter, heb ik fouten gemaakt met over-processing. Sommige van mijn eerdere werk leek een beetje te fantastisch.

Ik probeer nu de verwerking te minimaliseren om het realistisch te houden.

 by

B&W of kleur, wat heb je liever en waarom?

Het verandert de hele tijd. Als ik landschappen, dieren in het wild of macro maak, dan schiet ik meestal in kleur.

Als ik mensen fotografeer, echter, dan schiet ik meestal in zwart-wit.

Op dit moment maak ik veel B&W foto’s van mijn pasgeboren zoon.

Wil je meer van Cashman’s fotografie zien? Bekijk zijn profiel en website.

“Tell me and I forget, teach me and I may remember, involve me and I learn.”

Theo-Herbots-Royal Blogging and Fotografie-Academy

Van Harte Bedankt

voor Uw bezoek

uw vertrouwen

Uw inschrijving op de nieuwsbrief

en het delen met uw volgers

Klaar om meer te weten te komen over Theo-Herbots Royal Blogging en Fotografie Academy?

NEEM GERUST CONTACT VOOR VRAGEN, OPMERKINGEN, AFSPRAKEN EN VEEL MEER

VIA DEZE UNIEKE WEBSITE

ALLES VAN OP EEN PLAATS

TIJD EN MOEITE GESPAARD VOOR U

Deel met Familie, Vrienden en Kennissen, zij zullen U dankbaar zijn | *•.¸♡ ᴡᴏʀᴅᴘʀᴇs-ʙʟᴏɢɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴅᴇ ʜᴇʀʙʟᴏɢ-ᴋɴᴏᴘ ♡¸.•*

1 weergave

Comments


bottom of page