top of page

7 “Fotografie-Tips” ||7 “Photography Tips”

7 korte “Fotografie-Tips” om uw fotografie drastisch te verbeteren

ViewBug communitylid ediv_photography is een portret- en huwelijksfotograaf uit Seattle.

Haar carrière begon met het vastleggen van mooie momenten van liefde.

Sindsdien zag ze de wereld anders en dit werd haar passie en haar echte uitdaging.

Edi deelt haar top tips om te verbeteren als fotograaf.

1. “Fotografie-Tips” Stel je de foto’s voor.

Mijn eerste tip is om de foto voor te stellen. Voor mij begint het maken van de beelden in mijn hoofd lang voordat ik de camera aanraak. Wanneer de klanten contact met mij opnemen, is het eerste ding om zich voor te stellen hoe ze precies zien hun verhaal verteld, het milieu, het gevoel … Alles.

2. “Fotografie-Tips” Werk aan de details.

Werken met make-up en haarstylisten, ontwerpers, assistent en andere professionals heeft meer dan een voordeel. Het belangrijkste voor mij is dat mijn klanten en modellen voelt mooi, verzorgd en hun look is altijd uniek voor deze specifieke sessie. Er is geen verhaal vergelijkbaar met een ander, zelfs als ik schiet op dezelfde locatie.

3. “Fotografie-Tips” Scout de locatie.

Fotograferen op locatie is altijd een uitdaging. Wat is de afstand van de achtergrond, welke lens te gebruiken, hoeveel goede plekken zijn er, wat zal het weer zijn, en wat zal het licht zijn op dit moment van de dag – dit zijn dingen die we niet aan het toeval moeten overlaten.

Ik neem altijd de tijd om te gaan op hetzelfde moment op dezelfde locatie en om een aantal voorbeeldfoto’s te nemen.

4.”Fotografie-Tips” Ken je licht.

Elke sessie heeft een ander gevoel en in de meeste gevallen bereik ik dit met het licht dat ik gebruik. Ik hou ervan om kristalscherpe foto’s genomen voor het gouden uur met een extra licht, of mystiek en kleurrijke foto’s genomen met een natuurlijk licht.

Het maakt niet uit wat of wanneer we gaan schieten, het gaat allemaal om het licht – elke bron ervan.

5. “Fotografie-Tips” Ken je spullen.

In mijn tas heb ik 14 tot 200mm lenzen, video licht, speedlights, triggers, en softboxes en bijna elke sessie gebruik ik ze allemaal.

Het maken van een verhaal is als een film maken. Alles doet eraan mee. De omgeving, details, close-ups, landschap, silhouetten.

Om ze te laten zien in al hun schoonheid, moet je je camera’s en uitrusting kennen.

6. “Fotografie-Tips” Schiet in RAW maak je eigen bewerken.

De ruwe afbeeldingen bewaren alle informatie van uw afbeelding. Als maker van mijn kunst geef ik de voorkeur aan mijn eigen aanpassingen vs. de camera ingebouwde correcties. Het postproces van de beelden is onlosmakelijk verbonden met het eindproduct.

Ik neem de tijd om ze te polijsten, om de kleuren, licht en de schaduwen te corrigeren… soms duurt het 15 minuten, soms een uur, en soms dagen.

Het is niet ongewoon na uren aan een afbeeldingsbewerking te hebben doorgebracht, om mijn bewerkingen te verwijderen en opnieuw te beginnen vanuit het raw-bestand.

7. “Fotografie-Tips” De belangrijkste – Wees jezelf!

Stel je voor, maak, probeer elke dag nieuwe dingen.

Leer en verbeter je fotografie met meer dan 500 video’s. Overal. Anytime. Bekijk de fotografielessen van ViewBug vandaag nog.


Bekijk ook mijn Fotowedstrijden en portfolio


MIJN VIEUWBUG

BEKIJK AL MIJN ACTIVITEITEN OP VIEUWBUGRead More


PORTFOLIO

LMIJN BELANGRIJKSTE FOTO’S OP MIJN PORTFOLIORead More

Deel met Familie, Vrienden en Kennissen, zij zullen U dankbaar zijn | *•.¸♡ ᴡᴏʀᴅᴘʀᴇs-ʙʟᴏɢɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴅᴇ ʜᴇʀʙʟᴏɢ-ᴋɴᴏᴘ ♡¸.•*

0 weergaven

Comments


bottom of page