top of page

6 Widlife Fotografie Tips ||6 Widlife Photography Tips

We vroegen de Duitse dierenfotografie Tanja Brandt (tanjabrandt) om hulp als het gaat om dierenfotografie.

Hier zijn haar beste 7 tips om een beter dier foto’s te krijgen:

1. Je moet van dieren houden.


1. Je moet van dieren houden.

Je moet de schoonheid van de dieren zien. Hun kracht, hun moed, hun trots, het karakter van het dier en je moet het laten zien in je beelden.

Sinds ik een kleine baby was heb ik dieren in mijn buurt gehad en ik wilde anderen laten zien hoe geweldig dieren zijn.

2. Geduld.


Geduld

Het belangrijkste is geduld wel. Ik laat de dieren met elkaar communiceren en ik wacht gewoon en kijk naar ze.

Ik probeer afstand te nemen van hen, zodat ze niet in de war raken door mijn aanwezigheid. Wanneer de perfecte interactie optreedt neem ik de foto.

3. Neem je camera mee. Altijd.


3. Neem je camera mee. Altijd.

Als ik uit ga met mijn dieren, heb ik altijd mijn camera bij me. Ik gebruik de Nikon D4 met verschillende lenzen.

Meest gebruikt is de Nikkor 70-200mm, 2.8, maar ook de Macro 105mm, 2.8, de 50mm, 1.8 en de 14-24mm, 2.8.

4. Wees niet bang om vies te worden.


4. Wees niet bang om vies te worden.

Wees niet bang voor vuil, water, rode mieren, koeienmest en andere niet zo aangename dingen.

Heel vaak lig ik in grote waterplassen, of bedekt met rode mieren die altijd hun weg vinden in mijn broek.

Ooit stond ik in koeienmest om het perfecte plaatje te krijgen.

5. Train uw huisdieren.


5. Train uw huisdieren.

Als u een hond, een kat of wat dan ook dier, is het belangrijk met de opleiding. Ik breng veel tijd door met mijn huisdieren, zodat ze zich comfortabel voelen bij mij en me vertrouwen in elke situatie.

Sommige van mijn eigen huisdieren, zoals Ingo en Poldi (mijn hond en mijn kleine uil) zijn mijn beste vrienden die me vertrouwen als ik schiet ze.

6. Overweeg een groter diafragma.


6. Overweeg een groter diafragma.

Indien mogelijk, adviseer ik een breder diafragma.

Ik gebruik de open diafragma als ik schieten een dier op het moment. Ik gebruik meestal de 70-200, 2,8 mm.

Voor wildlife-fotografie, geef ik de voorkeur aan een grotere (de 150-500 of de converter). Voor actiefoto’s gebruik ik een sluitertijd van 1/1.250 sec., of korter.

Hou je net zoveel van dieren als wij? Bekijk Tanja’s profiel en website.

Zie ook


Video Theo-Herbots-Dierenfotografie

Deel met Familie, Vrienden en Kennissen, zij zullen U dankbaar zijn | *•.¸♡ ᴡᴏʀᴅᴘʀᴇs-ʙʟᴏɢɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴅᴇ ʜᴇʀʙʟᴏɢ-ᴋɴᴏᴘ ♡¸.•*

0 weergaven

Comments


bottom of page