top of page

Video en foto’s Boswandeling in St-Jorisweert || Video and photos Forest walk in St-Jorisweer


Kamperen en ravotten in het midden van het bos of liever kunstwerken ontdekken? Of misschien een ochtendwandeling om enkele reeën te spotten? Dat en zoveel meer kan in het grootste loofbos van Vlaanderen. Europese topnatuur op amper drie kilometer van de bruisende stad Leuven. Welkom in het Meerdaalwoud en Heverleebos!

Het Meerdaalwoud markeert de oostelijke zijde van het rijk van de Brabantse wouden, een machtig landschap dat via de Dijlevallei en het Zoniënwoud helemaal loopt tot aan het Hallerbos in het westen.

Ik heb het altijd graag gedaan om hier rond te kuieren

Door de Covid-crisis ben ik genoodzaakt geweest om er lang weg te blijven en heb ik het prachtige voorseizoen gemist.

Bij deze nieuwe wandeling heb ik er evenwel volop van genoten

In volgorde van de foto’s hier beneden kan U zien mijn aankomst per trein van Leuven richting Ottignies afstap in St-Joris-Weert

Door de laatste stormen werden er heel wat bomen geveld, maar die worden nu door houtvesters bewerkt.

Ik ben er ook uitgenodigd op de koffie door een familielid.

Kijk en geniet van deze foto’s, ik ga er binnenkort zeker terug naartoe om nog veel meer foto’s te maken

WAT VALT ER TE BELEVEN?

  1. Het Heverleebos, Meerdaalwoud en Egenhovenbos vormen het grootste gemengde loofbos in Vlaanderen, 2050 ha groot.

  2. De bodem is, in tegenstelling met de omliggende landerijen, eerder zandig tot zandleemachtig.

  3. De dominerende boomsoort is de rode Amerikaanse eik.

  4. Er is een grote variatie aan kruidenvegetatie zoals hondsdraf, salomonszegel, speenkruid, aronskelk, bosaardbei, meiklokje, dalkruid, wijfjesvaren en valse salie.

  5. De reeënpopulatie is de oudste van Vlaanderen, ook vogelliefhebbers komen hier aan hun trekken met een uitgebreid aantal soorten zang- en roofvogels.

  6. Ook de allerkleinsten kunnen ten volle genieten van dit bos dankzij de speciale speelzones, die bezaaid zijn met touwen, houten boomstambeesten, klimpalen, een reuzenmikado en puzzelbomen.

  7. Op de 6 ha grote losloopzone aan de Speelberg kunnen de honden zonder problemen loslopen.

  8. Ontdek ook de mysterieuze en sprookjesachtige boomsculpturen op het ‘Pad van Ad’.


Powered by ViewBug

Bekijk meer foto’s op mijn Portfolio


FOTO || PHOTO – PORTFOLIO THEO

Wilt U meer weten over mijn fotografie? bezoek dan mijn Profiel hier beneden


Het verhaal over mijn Fotografie || The story about my Photography

Deel met Familie, Vrienden en Kennissen, zij zullen U dankbaar zijn | *•.¸♡ ᴡᴏʀᴅᴘʀᴇs-ʙʟᴏɢɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴅᴇ ʜᴇʀʙʟᴏɢ-ᴋɴᴏᴘ ♡¸.•*

3 weergaven

Comentários


bottom of page