top of page

Mag je zomaar een liedtekst op de site van de kerk zetten?

Naar aanleiding van mijn Blog, wil ik graag dit artikel herbloggen , geef ook eens een like op zijn facebook-Fanpage. Groetjes, Theo Herbots


Mag je zomaar een liedtekst op de site van de kerk zetten? De retoriek spat natuurlijk van deze vraag af… Behalve dat christenen het volgens mij niet altijd even nauw nemen als het om auteursrechten gaat, is er vooral ook veel gebrek aan kennis. Eén liedschrijver is het beu. Hij daagt een kerk voor de rechter omdat ze een tekst van hem op de site hebben gepubliceerd.

Al je creativiteit…

Ik begrijp liedschrijver Jan Marten de Vries wel. Je schrijft een tekst, waar al je creativiteit in zit, en zonder er ook maar één cent van terug te zien verschijnt de tekst zomaar op een site. Zelf schrijf ik ook liederen en eerlijk is eerlijk, dat zie ik toch echt iets als wat ik heb gemaakt. Maar ik leef er niet van, dat scheelt. Dus ja, ik snap hem wel. En de kans is groot dat de rechter hem gelijk geeft.

View original post 458 more words

1 weergave

Comments


bottom of page