top of page

Appeltaart van m’n moeder

Stop maar met zoeken naar het beste recept voor een klassieke appeltaart. Ik heb dat voor je! Mijn moeder is de koningin van de appeltaarten, in appeloogst hoogtijdagen komt er minimaal 1 exemplaar per week uit de oven. Dit succesrecept komt dus ook van haar.

Volgens mij heb ik ooit wel eens verteld dat ik door mijn moeder aan het hobbyen ben geslagen. Moeders was vroeger nog niet zo’n keukenprinses. Wij aten op doordeweekse dagen hetzelfde. Maandag spaghetti, dinsdag kip kerrie, woensdag AGV’tje, donderdag nasi en vrijdag pizza. Zondag overigens altijd biefstuk, friet en broccoli dus alleen zaterdag was wat dat betreft spannend. Ik was denk ik een jaar of 10 toen ik begon te experimenteren, want het kon volgens mij anders….

Enfin, die appeltaart. De timing daarvoor is nu perfect. De appels vallen op dit moment van de boom en zijn nog ietwat friszuur. Heerlijk is dat in de appeltaart. Een nachtje in de koelkast doet de appeltaart…

View original post 286 more words

0 weergaven

Comments


bottom of page