top of page

Pan Bagnat uit Nice




Zo gauw ik wist dat we dit jaar aan de Cote d’Azur op vakantie zouden gaan zocht ik naar een Mediterraan streekgerecht. Natuurlijk kwam ik al snel uit bij de klassieker Salade Niçoise. Een salade van rauwe groenten zoals komkommer, tomaten, paprika, ui en verder tonijn, ansjovis, knoflook, olijven, olijfolie en ei. Een heerlijke frisse zomerse salade. Maar eigenlijk was dit niet waarnaar ik op zoek was. Immers deze of soortgelijke salades maak ik zo vaak en geeft wel een zomers gevoel maar brengt me, in gedachten, niet naar de Cote d’Azur. In Nice doen ze gelukkig méér met hun salade. Ze maken er het best belegde ‘broodje gezond’ van dat je je kan voorstellen. Omdat het niet óp een broodje kan moet het broodje eerst worden uitgehold en dan nog moet het met een behoorlijk gewicht worden ingedrukt om het behapbaar te maken. Ze noemen het Pan Bagnat ofwel…

View original post 300 more words

1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page