top of page

Oosters gekruide steaks van bloemkool – Goestjes


Note Auteur Theo Herbots.

Zeer prachtige recepten-Blog. Zeker de moeite waard om eens te bezoeken en U op te abonneren.

Nog veel genot op deze Blog

Groetjes,

Bloemkool, een groente die de harten van menig Belgje reeds lang wist te veroveren. Zeg nu zelf, wat is er lekkerder comfortfood dan bloemkool in kaassaus? Of hoe makkelijk kan een aperitiefhapje zijn? Gewoon wat bloemkool in roosjes verdelen en dippen in de cocktailsaus! Kortom, van de geneugtes van deze groente hoef ik jullie waarschijnlijk niet meer te overtuigen. Maar wist je dat bloemkool op nog héél veel andere manieren kan gegeten worden? Zo leerde ik via Pinterest dat bloemkool ongelofelijk populair is bij de glutenvrije garde die ze o.a. gebruikt als basis voor pizzadeeg of ter vervanging van couscous. Veel vegetariërs gebruiken bloemkool dan weer als vervanger voor vlees en dat is eigenlijk ook een beetje wat ik hier doe met deze Oosters gekruide bloemkoolsteaks. Mijn inspiratie voor dit recept haalde ik niet voor niets uit het vegetarische kookboek Green Kitchen Travels. Het is het tweede kookboek van het koppel achter de mega-inspirerende blog Green Kitchen Stories. Op hun blog vind je talrijke kleurrijke toprecepten met groenten. Ik neem minstens een keer per week een kijkje op deze site om wat inspiratie op te doen. In  Green Kitchen Travels staan ongeveer 100 recepten geïnspireerd door de reizen die het bloggerskoppel maakte. Zo ook het recept voor bloemkool […]

1 weergave0 opmerkingen
bottom of page