top of page

Meer over mijn tuin en permacultuur Theo Herbots // More about my garden and permaculture Theo Herbo

In mijn bericht hierboven in de slider op mijn Blog kan je een beschrijving vinden en een verwijzing naar mijn sites Permacultuur en mijn Blog Mijn tuin 2016

Ik ga hier de Over pagina van beiden weergeven zodat U meteen meer weet over deze blogs en meteen ook kunt doorgaan naar deze sites;

De eerste Mijn tuin 2016

9649fb7911f7dd044e53c36efd5e4f2b

Ik ben geboren in 1953 in een landbouwers-gezin

Indien men in die tijd aan de boeren zou gevraagd hebben: “wat is kunstbemesting, wat zijn herbiciden, wat zijn fingiciden, wat zijn bewaarmiddelen?…,” dan zou men U verbaasd bekeken hebben, want….. dat bestond toen nog allemaal niet.

Indien men zou gevraagd hebben: Wat is biologisch tuinieren?, dan zou men U verbaasd bekeken hebben, want… dat kende men nog niet, en toch….. werd het noodgedwongen toegepast omdat men de moderne landbouw nog niet kende.

Toen ik op 29 jarige leeftijd gehuwd ben en bij mijn ouders wegging, had ik de moderne technieken met kunstmeststoffen, sproeistoffen en diensmeer leren leren kennen en ging daar enthousiast mee aan het werk. en echt de opbrengsten per vierkante meter waren veel groter  dan bij mijn Ouders, maar al gouw ondervond ik dat de smaak en kwaliteit veel minder was en dat er na een paar jaren de ene mislukking na de andere in de teelt zich begon voor te doen.

Het hoe en het waarom ik dan terug ben overgeschakeld naar de bio-teelt geef ik de volgende dagen meer weer op deze pagina en op andere alsook in mijn Blogberichten.

Ik ga eerst deze Blog verder gereedmaken om alles op vaste pagina’s en in Blog-berichten te publiceren.

Groetjes

Theo Herbots

“Welkom op deze site waar alles draait rond Permacultuur, Teksten, video’s, reportages… in meerdere talen” Ecologisch en Biologisch leven //La vie écologique et biologique //Ecological and Biological life Neem eens rustig de tijd in deze zo gejaagde en gespannen wereld , kom tot rust en laat U ontspannen bekijk alle drie de video’s, Klik op de horizontale streepjes links boven de video


1 weergave

Recente blogposts

Alles weergeven

留言


bottom of page