top of page

Lesgever, Do-In, Ademhalingstechnieken, Relaxatie, Speciale Programma Theo Herbots


Elke Sport heeft zijn specifieke opwarmingsoefeningen, zo ook in de Oosterse Krijgskunde.

Toen ik een aantal jaren geleden werd gevraagd door het CAW (Centrum Algemeen Welzijn) in Tienen om daar iets te doen rond bewegen voor de leden, ben ik daar op in gegaan.

De schrik sloeg me rond het hart als ik zag met welke mensen ik er moest werken, Oudere mensen, zwaarlijvige mensen, mensen met allerlei handicaps.

Altijd gewoon geweest om te werken met jonge, sportieve, lenige, goed getrainde mensen.

Ik besefte wel dat dit hier niet kon, dus maar improviseren.

Ik begon met wat lichte stretching,

maar…. na 10 minuten moest ik reeds stoppen omdat ik zag dat ook dit reeds te zwaar werd

Dan maar ademhalingstechnieken

maar…. ook daar moest ik mee stoppen omdat er mensen hyperventilatie begonnen te krijgen.

Dan maar relaxatieoefeningen, zoals ik geleerd heb tijdens mijn Shiatsu-opleiding

Dit…. werkte.

De mensen waren razend enthousiast, niemand had ergens nadelige gevolgen ondervonden, integendeel

En…het aantal deelnemers nam toe.

Mede… door mijn opleiding Shiatsu en mede doordat ik van iedereen een medisch dossier had opgevraagd, kon ik perfect oefeningen selecteren die iedereen aankon. Daar waar nodig zeggen tegen bepaalde deelnemers, deze oefening NIET meedoen, deze is niet geschikt voor U. Zodra dat de anderen bezig zijn, kom ik tot bij U om de oefening aan te passen aan Uw mogelijkheden.

Ik kon zien wanneer iemand boven zijn grenzen wou gaan en remde deze dan af.

Gedurende drie jaar heb ik wekelijks les gegeven, er heeft nooit iemand letsels opgelopen en ik zag de conditie van “ELKE” deelnemer er op vooruit gaan, zowel Fysisch, als Psychisch.

Dit maakt dat ik gedurende die drie jaar een uniek programma heb ontwikkeld rond Do-In, Ademhalingstechnieken, Relaxatie, Speciale Programma Theo Herbots.

Ik ben momenteel dit programma aan het brengen bij 50-plussers in Landen.

Schrijf U in op de nieuwsbrief en U zult regelmatig nieuwe video’s ontvangen zoals hierboven.

Deze zullen gepubliceerd worden in de categorieën

Do-In, Ademhalingstechnieken, Relaxatie, Speciale Programma Theo Herbots

en Gezondheid.

Vriendelijke groet

Theo Herbots

0 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page