top of page

BERICHT 6 |”GEEF HET GOEDE VOORBEELD” ||MESSAGE 6 | “SET THE RIGHT EXAMPLE”

Ieder mens beïnvloed een groot aantal mensen. Die invloed kan Goed of Slecht zijn


Geef anderen het Goede Voorbeeld

Als je volgens de raadgevingen in deze categorie leeft en dit deelt met anderen (via de Social-Media-Deelknoppen onder het bericht), geef je anderen het goede vorbeeld

Het kan niet anders of de mensen in je omgeving worden hierdoor beïnvloed, wat ze ook zeggen.

Als er mensen zijn die je proberen ervan af te houden, dan doen ze dat eigenlijk omdat ze je kwaad toewensen of omdat ze op hun eigenbelang uit zijn. Maar diep in hun hart zullen ze respect voor je hebben.

En op de lange duur zullen je eigen voortbestaan-kansen groter worden, omdat anderen door jouw invloed, minder gevaar zullen gaan opleveren.

En zo zijn er nog voordelen..

Onderschat niet het effect dat je op anderen kunt hebben door gewoon de raadgevingen uit: De weg naar een gelukkig leven naar voren te brengen en zelf het goede voorbeeld te geven

Een van de vereisten naar een Gelukkig Leven is anderen het goede voorbeeld te geven

Ik ga nu hier beneden een paar voorbeelden geven hoe het zou moeten en hoe niet


Geef het Goede voorbeeld

Ik geef hier een voorbeeld van mezelf

Zoals ik reeds eerder heb vermeld heb ik ooit met een zwaar Alcohol-Probleem gezeten, maar heb ik reeds sinds 24 maart 1998 geen druppel alcohol meer aangeraakt.

Ik heb vaak mijn getuigenis gegeven in scholen, verenigingen en meer.

Ik zal nooit tegen iemand zeggen dat hij /zij een alcoholprobleem heeft, (ook al heb ik die indruk) want dat werkt gewoonlijk averechts.

Ik zal enkel over mezelf praten, wat er is misgelopen, hoe ik tot inzicht kwam omtrent mijn probleem en hoe ik nu reeds zovele jaren met mijn nuchterheid omga en dat werkt


Slechte voorbeelden

Ik ben Gelovig opgevoed en kwam zo terecht in een Evangelische Gemeenschap.

Hier werden heel mooie preken gegeven.

Maar het blijft me bij dat een van de voorgangers een geweldig mooie prediking gaf omtrent het verhaal van De Barmhartige Samaritaan, maar nog dezelfde week tegenover mij een net tegenovergestelde houding tegenover mij aannam.

Deze houding werd achteraf ingecalculeerd met allerlei drogredenen.

Ik kom hier dieper op terug in mijn volgende artikel 7 “Streef ernaar met de waarheid” te leven

Een ander voorbeeld.

Een andere Voorganger gaf een geweldig mooie prediking over hoe je de “positieve gaven en mogelijkheden” in iemand moet zien.

Evenwel, voor mij is de periode voor kerstmis en nieuwjaar steeds een moeilijke periode omdat dan de bittere eenzaamheid op mij valt, Geen Partner, geen Ouders, geen broers of zussen, geen kinderen of kleinkinderen meer en dat die periode door anderen dan uitbundig wordt gevierd met Familie, Vrienden en Kennissen…..

En net dan, net na zijn prachtige prediking:

komt hij me thuis bezoeken.

Ik Fleurde op omdat ik dacht na zo’n mooie prediking een paar opbeurende en bemoedigende woorden van hem ging ontvangen, evenwel ik ontving verwijten, ik was


LABIEL

IK ZAKTE BIJNA DOOR DE GROND;

HET WAS IEMAND WAAR IK ENORM VEEL VOOR GEDAAN HAD IN HET VERLEDEN EN DAN DIT

BOVENDIEN: was hij het die in het verleden serieuze fouten had gemaakt tegenover mij en deze nu wou indekken door mij te beschuldigen dat ik labiel was.

Achteraf heeft hij dit willen omzeilen met allerlei leugens en drogredenen.

Ook hier kom ik op terug in mijn volgende artikel 7 “Streef ernaar met de waarheid


VERKEN DE BLOG VAN THEO-HERBOTS

Enig en UniekVERNEEM MEER


Welkom op Blog-Theo-Herbots

Een Blog Voor U Door U Samen met UVERNEEM MEER


ZOEK NIET LANGER OP HET INTERNET

Als U Het hier niet vindt Vindt U het nergensVERNEEM MEER


EEN ENIGE EN UNIEKE PRESENTATIE

Short DescriptionRead More


BEKIJK DE SLIDER

Een “ENIGE” En “UNIEKE” SLIDER-PRESENTATIEVERNEEM MEER


THEO-HERBOTS DANKT U

VOOR UW BEZOEK EN UW VERTROUWENVERNEEM MEER

WAT IS HET DAT EENIEDER DRIJFT IN DEZE GEKKE WERELD VAN VANDAAG

VOOR MIJ IS HET DEZE BLOG- De bron waar je altijd op kunt vertrouwen Welkom bij Theo-Herbots-Blog, mijn eigen passieproject dat gevuld is met unieke en boeiende content. Ontdek mijn website en alles wat ik te bieden heb; misschien zal Theo-Herbots-Blogging-Advies ook jouw eigen passies doen ontbranden. VERNEEM MEER KLIK ==>>HIER

Deel met Familie, Vrienden en Kennissen, zij zullen U dankbaar zijn | *•.¸♡ ᴡᴏʀᴅᴘʀᴇs-ʙʟᴏɢɢᴇʀs ɢᴇʙʀᴜɪᴋ ᴅᴇ ʜᴇʀʙʟᴏɢ-ᴋɴᴏᴘ ♡¸.•*

3 weergaven

Comments


bottom of page