top of page

Alarmfase “ROOD”

In de periode dat ik nog in de ontkenningsfase van mijn drankprobleem zat

Nam ik afstand van eenieder die begon over drankproblemen, of het nu ging over zichzelf en zeker als er mij op gewezen werd dat ik teveel dronk.

Ik zag dit als dikke zever, alcoholproblemen bestonden niet, zeker niet bij mij. Dat was allemaal bullshit, gewoon gebrek aan karakter en zoveel meer. Mensen die stopten met drinken omdat zij zogezegd teveel dronken, waren zwakkelingen waar ik liever niets mee te maken had en ik keerde hun de rug toe.

Pas veel later toen ik zelf gestopt was met drinken, heb ik beseft dat het zeker geen zwakkelingen waren, integendeel, meer nog…. IK WAS DE ZWAKKELING. maar omdat ik niet kon of wou toegeven dat ik zelf een probleem had….keerde ik deze mensen de rug toe.

Wat zie ik nu gebeuren?

Vanaf het moment dat ik mijn getuigenis beginnen te geven ben, hebben heel wat van mijn volgers op de Social-Media afgehaakt. Zouden zij dat gedaan hebben omdat zij zelf in een ontkenningsfase zitten? Als zij mijn getuigenis lezen een zekere confrontatie met zichzelf zien en mij daarom ontvluchten?

“Ja dit is werkelijk een alarmfase Rood”

Als U bij het lezen van dit bericht, ook wilt afhaken van mij Social-Media, stel U dan eerst eens ernstig de vraag of het voor U ook niet vijf voor twaalf is.

Groetjes,

Theo Herbots

0 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page